.........

.........
Assalamualaikum ! Semoga Kalian Semua Sentiasa Diredhai oleh-Nya..(^^,)

Wednesday 30 April 2014

Great Moment : Darul Falah Ummi Aisyah (DAFUA)

Assalamualaikum !!

Malam ni rasa nak cerita something / peristiwa yang aku rasa bagi aku sangat bermakna larrr sepanjang 2 semester ( baru 2 semester #relax ) aku belajar / duduk at UUM ni atau ada jugak yang panggil UUM ni Universiti Utan Malaysia..hahaha

Nevermind, actually UUM tu maksud nya Universiti Utara Malaysia..
Haaahhh kenapa UTARA ?
Sebab UUM ni lokasi dia kt hujung dunia..
Orang kata ape? tempat jin bertendang ?
Hahh aku tak tahu lar betul tak yang tu nya..
tak mau ceq sebut jin-jin memalam buto ni..
Nanti kn tak lama kan ceqq duk sini..
Takut actually ~

( Dh lar malam ni tido sensorang dalam bilik -_-" )
*shhhh ! Diam*

Okeyh ! Back to our Topic This Night..
Topic? aku ada topik spesifik kerr? Raso nyo ngakk ada sihh..
oke2,,its umum larr..

Pengalaman aku semasa menjadi ajk pelaksana untuk program " Setitis kasih untuk disantuni "
yang dikelolai oleh Kelab Pentadbiran Muamalat sendiri dibawah Exco Pembangunan Komuniti.
Program ni bertujuan mengeratkan lagi silaturrahim antara pihak Kelab dengan Pihak Rumah anak yatim Darul Falah Ummi Aisyah (DAFUA).

Right ! Jujur aku cakap,this is my first time join program like this,even dah lama sangat-sangat,sangat-sangat lama dah aku nak join program camni.Baru sekarang Allah memberi kan aku kesempatan utk join this program..
Alhamdullilah,program tu berjalan lancar even ada sedikit masalah.
And actually banyak perkara yang aku dapat belajar dan ambik sebagai pengajaran dan iktibar throught this program.

Adik-adik Darul Falah pulak so smart n pandai2 semua,
Alhamdulillah berkat tunjuk ajar ummi Radziah selaku pemilik rumah anak yatim tu,diorang boleh jadi insan yang lain daripada yang lain..
Even mereka kekurangan something,tapi mereka ada kelebihan yang Allah Taala bagi.
Ada yang pandai mengaji (Hafiz), Ada yang pandai menyanyi n so on larr..

Dalam program tu jugak lar for the first time i must become a MC.
What ? MC ? Yess,i dont want take that role actually coz aku tahu kompem tunggang-terbalik r program tu if i become a MC..Jadi MC pun kena paksa kot,,adoiii ! my senior yang paksa -_-"..

Oke,Lastly aku ambik jugak tugas tu even tak pernah jadi pun sebelum ni..
In my Mind pikir " Bila lagi aku nak buang perasaan gemuruh aku nak cakap kat depan,kalau tak try dari sekarang ? "
So, aku paksa jugak diri aku utk amik that role..

Perrrgghhh !! Tergagap-gagap seyhhh awal-awal cakap kt depan tu,
Rasa panasss je muka nih coz duk pikir yang semua orang tengah tengok kita kn..
Senior-senior pulak duk gelak kan aku je kat belakang nya.
*rasa nak baling je mic tu nya*
hahaha But that is a good and awesome experience larr..

Aku harap aku boleh dpt banyak lagi pengalaman through ape2 je program yang aku join kt sini.
Sebab apa? sebab....................

Kita belajar berdasarkan pengalaman,
pengalaman tak dapat dibeli,ia perlu dicari.
and pengalaman jugak yang mematangkan kita !
*SENYUM* (^^,)


- SUTERA BIDADARI -
( APRIL 2014)
(3.30PAGI)

No comments:

Post a Comment